15% rabatu na pierwszy zakup dla zarejestrowanych użytkowników

BAZA WIEDZY

Dlaczego potrzebujemy chromu?

Shape

Dlaczego potrzebujemy chromu?

Chrom zapewnia odpowiednią aktywność enzymów, stabilizuje RNA, bierze udział w metabolizmie białek i tłuszczów, ma wpływ na krzepliwość krwi. Jeżeli w Twojej diecie królują produkty wysoko przetworzone, możesz potrzebować suplementu.

Paweł Szewczyk – dietetyk 22-04-2022

GABA – jak to działa?

Recovery

GABA – jak to działa?

GABA, czyli kwas gamma-aminomasłowy, to neuroprzekaźnik, który pełni wiele istotnych funkcji w organizmie, m.in. sprzyja redukcji stresu i poprawia jakość snu.

Paweł Szewczyk – dietetyk sportowy 11-04-2022

Dlaczego kolagen typu II jest ważny?

Recovery

Dlaczego kolagen typu II jest ważny?

Kolagen jest białkiem strukturalnym, które stanowi niemal 1/3 ilości białka w ludzkim organizmie. W strukturach skóry dominującą formą jest kolagen typu I oraz kolagen typu III, natomiast w stawach – kolagen typu II.

Paweł Szewczyk – dietetyk sportowy 18-03-2022

IMMUNITY – gdy naturalna odporność to za mało

Immunity

IMMUNITY – gdy naturalna odporność to za mało

Ostatnie badania pokazują zależność między wysyceniem witaminą C a przebiegiem infekcji SARS-CoV-2. Amerykańska praca* podpowiada, że infekcjom wirusowym towarzyszy wysoki stres oksydacyjny, który uszkadza komórki i tkanki, co prowadzi do niewydolności wielu narządów.

NN 18-02-2022

ENDURANCE – wyzwalacz energii i mocy

Endurance

ENDURANCE – wyzwalacz energii i mocy

Szukaliśmy idealnego rozwiązania dla osób uprawiających sport zawodowo lub hobbystycznie; suplementu, który zapewni wsparcie podczas długich i intensywnych treningów. Skomponowaliśmy produkt o wyjątkowej recepturze, który dodaje energii, nawadnia, poprawia wytrzymałość i wydolność mięśni.

NN 19-01-2022

Shape – kiedy i jak może pomóc?

Shape

Shape – kiedy i jak może pomóc?

Oczywiście, żaden suplement nie zastąpi dobrego jedzenia i ruchu. Jeżeli widzisz i słyszysz reklamy, że problem nadwagi załatwi połknięcie cudownej tabletki, wierz nam – szkoda Twoich pieniędzy. Dobrej jakości suplementy mogą jedynie ułatwić utrzymanie diety i przyspieszyć efekty treningu.

NN 21-01-2022

Dlaczego aktywne kobiety powinny łykać probiotyki?

Gut

Dlaczego aktywne kobiety powinny łykać probiotyki?

Bo intensywny wysiłek fizyczny wywołuje stany zapalne i powtarzające się epizody niedokrwienia jelit, co na dłuższą metę skutkuje IBS, czyli zespołem nadwrażliwego jelita. Jednak probiotyk probiotykowi nierówny. Jest tylko jeden na tyle przebadany szczep, o którym z całą pewnością możemy powiedzieć, że działa.

NN 17-01-2022

fot. Unsplash

Shape

Jak schudnąć? 1 skuteczna dieta vs. 10 popularnych

Odpowiedź na to pytanie jest prosta:  żeby schudnąć, trzeba spożywać mniej kalorii niż wynosi nasze dobowe zapotrzebowanie kaloryczne. Jest jeszcze drugi sposób: trzeba zużywać więcej energii niż się jej dostarcza wraz z pożywieniem. Proste? Proste, ale tylko w teorii.

Paweł Szewczyk - dietetyk sportowy 10-11-2021

Czym są suplementy prokognitywne?

Detox

Czym są suplementy prokognitywne?

Substancje prokognitywne czy nootropowe stymulują aktywność mózgu. Ich zadaniem jest poprawa koncentracji, kreatywności i ułatwienie zapamiętywania nowych informacji. Jak działają? Które substancje są skuteczne?

Paweł Szewczyk – dietetyk sportowy 03-11-2021

Witamina D kluczowa dla wzmocnienia odporności

Immunity

Witamina D kluczowa dla wzmocnienia odporności

Odpowiednią dawkę witaminy D w organizmie zapewnia 15-minutowa ekspozycja na słońce z odsłoniętymi ramionami, nogami i twarzą (bez filtra przeciwsłonecznego) między godziną 10.00 a 15.00. Za oknem chmury i deszcz? Trzeba przestawić dietę lub pomyśleć o suplementacji.

Paweł Szewczyk - dietetyk sportowy 10-09-2021

Detoksykacja organizmu – prawda i mity

Detox

Detoksykacja organizmu – prawdy i mity

Samozwańczy „specjaliści od detoksu” polecają produkty spożywcze, napoje, suplementy, ćwiczenia i zabiegi umożliwiające wydalanie toksyn z naszego organizmu, a co za tym idzie poprawę jakości życia, zdrowia i niebotyczny przypływ sił witalnych. Czy tak jest w istocie? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Paweł Szewczyk - dietetyk sportowy 16-08-2021

Witaminy dla wegan. Jak uzupełnić niedobory, będąc na diecie wegańskiej?

Focus

Witaminy dla wegan. Jak uzupełnić niedobory, będąc na diecie wegańskiej?

Dieta wegańska jest dietą eliminacyjną, w której z naszego jadłospisu znikają całe grupy produktów odzwierzęcych. Czy zatem weganom grożą niedobory mikroskładników? Jakie suplementy należy włączyć do menu na diecie wegańskiej. Przyjrzyjmy się tym zagadnieniom nieco bliżej.

Paweł Szewczyk - dietetyk sportowy 09-08-2021

Skąd się biorą wzdęcia? Co robić, gdy masz brzuch jak balon?

Gut

Skąd się biorą wzdęcia? Co robić, gdy masz brzuch jak balon?

Wzdęcia to problem nad wyraz częsty, trudny i dokuczliwy. Może dotknąć każdego, niezależnie od wieku, płci i stanu zdrowia, przyprawiając o dolegliwości bólowe, dyskomfort związany z uczuciem pełności i rozpierania, a także odczuciem „wypchanego” brzucha, brzucha „jak balon”.

Paweł Szewczyk – dietetyk sportowy 06-08-2021

Dieta wegańska na masę, czyli jak weganie budują mięśnie

Shape

Dieta wegańska na masę, czyli jak weganie budują mięśnie

Coraz więcej osób trenujących siłowo decyduje się na dietę wegańską, na której niemożliwe jest budowanie mięśni przy pomocy białka zwierzęcego. Trzeba postawić na proteiny z roślin. Jak to zrobić i czy jest to skuteczne? Sprawdzamy.

NN 19-03-2021

Jak zmienić tłuszcz na mięśnie – kluczowe zasady

Shape

Jak zmienić tłuszcz na mięśnie – kluczowe zasady

Marzeniem każdego faceta, choć nie tylko faceta, jest zamiana oponki na węzły mocnych mięśni. Wiedzą to specjaliści od marketingu, wiedza trenerzy personalni, dlatego wiele treningów i cudownych metod obiecuje, że przekształci niechciany tłuszcz w pożądane mięśnie. Czy taki proces jest w ogóle możliwy?

NN 19-03-2021

Neuroprzekaźniki, a sprawny mózg i sprawny organizm

Focus

Neuroprzekaźniki, a sprawny mózg i sprawny organizm

Tak niesłychanie złożony system, jakim jest organizm, do sprawnego funkcjonowania potrzebuje wydajnych sieci komunikacyjnych, dzięki którym nasza Centrala, czyli mózg zbiera informacje z ciała i wysyła polecenia do poszczególnych organów.

NN 06-02-2021

Christopher Campbell/Unsplash

Gut

Zdrowe jelita: Co lubią twoje bakterie?

Na stan mikrobioty jelitowej wpływa wiele czynników. Liczy się aktywność fizyczna, dieta, stosowanie leków, używki, sen, czy stres. Podpowiadamy, jak zadbać o jelitowe bakterie, żeby pracowały na naszą korzyść.

NN 18-11-2021

Jak organizm regeneruje się nocą?

Recovery

Jak organizm regeneruje się nocą?

Sen jest absolutną podstawą regeneracji organizmu. Bez niego możemy zapomnieć o zdrowiu, sprawności i formie sportowej, nie pomogą najlepszy trening, dieta i suplementacja. Żeby maksymalnie się zregenerować, liczy się zarówno jego jakość, jak i długość. I zasada, że im dłużej, tym lepiej, w tym wypadku wcale się nie sprawdza.

NN 20-01-2021

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium