15% rabatu na pierwszy zakup dla zarejestrowanych użytkowników

BAZA WIEDZY

Witamina D kluczowa dla wzmocnienia odporności

Immunity

Witamina D kluczowa dla wzmocnienia odporności

Odpowiednią dawkę witaminy D w organizmie zapewnia 15-minutowa ekspozycja na słońce z odsłoniętymi ramionami, nogami i twarzą (bez filtra przeciwsłonecznego) między godziną 10.00 a 15.00. Za oknem chmury i deszcz? Trzeba przestawić dietę lub pomyśleć o suplementacji.

Paweł Szewczyk - dietetyk sportowy 10-09-2021

Detoksykacja organizmu – prawda i mity

Detox

Detoksykacja organizmu – prawdy i mity

Samozwańczy „specjaliści od detoksu” polecają produkty spożywcze, napoje, suplementy, ćwiczenia i zabiegi umożliwiające wydalanie toksyn z naszego organizmu, a co za tym idzie poprawę jakości życia, zdrowia i niebotyczny przypływ sił witalnych. Czy tak jest w istocie? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Paweł Szewczyk - dietetyk sportowy 16-08-2021

Witaminy dla wegan. Jak uzupełnić niedobory, będąc na diecie wegańskiej?

Focus

Witaminy dla wegan. Jak uzupełnić niedobory, będąc na diecie wegańskiej?

Dieta wegańska jest dietą eliminacyjną, w której z naszego jadłospisu znikają całe grupy produktów odzwierzęcych. Czy zatem weganom grożą niedobory mikroskładników? Jakie suplementy należy włączyć do menu na diecie wegańskiej. Przyjrzyjmy się tym zagadnieniom nieco bliżej.

Paweł Szewczyk - dietetyk sportowy 09-08-2021

Skąd się biorą wzdęcia? Co robić, gdy masz brzuch jak balon?

Gut

Skąd się biorą wzdęcia? Co robić, gdy masz brzuch jak balon?

Wzdęcia to problem nad wyraz częsty, trudny i dokuczliwy. Może dotknąć każdego, niezależnie od wieku, płci i stanu zdrowia, przyprawiając o dolegliwości bólowe, dyskomfort związany z uczuciem pełności i rozpierania, a także odczuciem „wypchanego” brzucha, brzucha „jak balon”.

Paweł Szewczyk – dietetyk sportowy 06-08-2021

Dieta wegańska na masę, czyli jak weganie budują mięśnie

Shape

Dieta wegańska na masę, czyli jak weganie budują mięśnie

Coraz więcej osób trenujących siłowo decyduje się na dietę wegańską, na której niemożliwe jest budowanie mięśni przy pomocy białka zwierzęcego. Trzeba postawić na proteiny z roślin. Jak to zrobić i czy jest to skuteczne? Sprawdzamy.

NN 19-03-2021

Jak zmienić tłuszcz na mięśnie – kluczowe zasady

Shape

Jak zmienić tłuszcz na mięśnie – kluczowe zasady

Marzeniem każdego faceta, choć nie tylko faceta, jest zamiana oponki na węzły mocnych mięśni. Wiedzą to specjaliści od marketingu, wiedza trenerzy personalni, dlatego wiele treningów i cudownych metod obiecuje, że przekształci niechciany tłuszcz w pożądane mięśnie. Czy taki proces jest w ogóle możliwy?

NN 19-03-2021

Neuroprzekaźniki, a sprawny mózg i sprawny organizm

Focus

Neuroprzekaźniki, a sprawny mózg i sprawny organizm

Tak niesłychanie złożony system, jakim jest organizm, do sprawnego funkcjonowania potrzebuje wydajnych sieci komunikacyjnych, dzięki którym nasza Centrala, czyli mózg zbiera informacje z ciała i wysyła polecenia do poszczególnych organów.

NN 06-02-2021

Christopher Campbell/Unsplash

Gut

Zdrowe jelita: Co lubią twoje bakterie?

Na stan mikrobioty jelitowej wpływa wiele czynników. Liczy się aktywność fizyczna, dieta, stosowanie leków, używki, sen, czy stres. Podpowiadamy, jak zadbać o jelitowe bakterie, żeby pracowały na naszą korzyść.

NN 06-02-2021

Jak organizm regeneruje się nocą?

Recovery

Jak organizm regeneruje się nocą?

Sen jest absolutną podstawą regeneracji organizmu. Bez niego możemy zapomnieć o zdrowiu, sprawności i formie sportowej, nie pomogą najlepszy trening, dieta i suplementacja. Żeby maksymalnie się zregenerować, liczy się zarówno jego jakość, jak i długość. I zasada, że im dłużej, tym lepiej, w tym wypadku wcale się nie sprawdza.

NN 20-01-2021

Odpowiednie nawadnianie

Endurance

Odpowiednie nawadnianie

Organizm dorosłego człowieka składa się z wody w 60-70%. Prawidłowe nawodnienie jest więc koniecznym warunkiem nie tylko zdrowego funkcjonowania na co dzień, ale i efektywnego podnoszenia formy sportowej. Oto najważniejsze zasady, których trzeba przestrzegać.

NN 20-01-2021

Jak poprawić pamięć i koncentrację? 8 zasad.

Focus

Jak poprawić pamięć i koncentrację? 8 zasad.

Mało snu, dużo pracy, a do tego natłok informacji i przewlekły stres – nowoczesny styl życia sprawia, że coraz częściej problemy z pamięcią i koncentracją dotykają coraz to młodsze osoby. Dziś już nawet dwudziestoparolatkowie nie potrafią się skupić, zapominają o wielu sprawach i ciągle czują się przemęczeni. 

NN 19-01-2021

Jak mózg reaguje na stres?

Focus

Jak mózg reaguje na stres?

Nie da się przeżyć życia bezstresowo, stres jest jego nieodłącznym elementem i naszym nauczycielem życia, ale jego nadmiar wpływa negatywnie praktycznie na cały organizm. Mało kto wie, że również na mózg.

NN 19-01-2021

Przeziębienie a trening - kiedy ćwiczyć, kiedy odpuścić?

Immunity

Przeziębienie a trening - kiedy ćwiczyć, kiedy odpuścić?

Aktywność fizyczna pomaga wzmacniać układ odpornościowy, ale czy działa równie korzystnie na nasze zdrowie kiedy już dopadnie nas jakaś infekcja? Czy choroba powinna być wymówką od ćwiczeń? Jak sprawić, żeby przeziębienie i trening się nie wykluczały? Rozwiewamy wątpliwości miłośników sportu.

NN 19-01-2021

Motywacja do ćwiczeń, skąd ją wziąć?

Endurance

Motywacja do ćwiczeń, skąd ją wziąć?

Motywacja do ćwiczeń jest dla budowania formy i utrzymania zdrowia ważniejsza niż najlepsze buty, najcięższe hantle czy najdroższe zegarki sportowe. To w jakiej nasze ciało jest formie najczęściej zależy od siły naszej woli.  Poznaj 10 skutecznych sposobów na zmobilizowanie się do aktywności.

NN 19-01-2021

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium